ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شرکت پالایش نفت تهران هیچ نقشی در آلودگی های اخیر این کلانشهر ندارد

  • 14 دی 1401
  • 06:01
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 625 بازدید
  • Article Rating
عضو کمیسیون انرژی مجلس شرکت پالایش نفت تهران هیچ نقشی در آلودگی های اخیر این کلانشهر ندارد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران، سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی معتقد است پالایشگاه تهران نقشی در آلودگی کلان‌شهر تهران ندارد و این پالایشگاه در عین حال که اصلاً از مازوت استفاده نمی‌کند تمام استانداردهای زیست محیطی را نیز رعایت می‌کند. وی کیفیت خودروها را یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا برشمرد.
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص شائبه‌های موجود مبنی بر تاثیر پالایشگاه تهران بر آلودگی این کلان‌شهر گفت: مردم در تهران انتظار دارند وقتی پالایشگاه تهران در کنار این کلان‌شهر فعالیت می‌کند آلودگی زیست محیطی نداشته باشد که این شرکت با سیاست گذاری مناسب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل و همچنین تلاش کارکنان خود توانسته است در این مهم موفق عمل نماید. بر اساس بررسی‌هایی که ما انجام داده‎ایم گازوئیل تولیدی پالایشگاه تهران یورو 5 است و کاملاً استاندارد می‎باشد. همچنین سوخت پالایشگاه تهران گاز طبیعی است و آلودگی زیست محیطی برای شهر تهران ندارد. 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص کیفیت بنزین تولید شده در پالایشگاه تهران نیز گفت: در پالایشگاه تهران بنزین پاک تولید می‌‎شود و این در حالی است که این بنزین اصلا در تهران استفاده نمی‌شود و در شهرهای شمالی توزیع می‌شود. شرکت پالایش نفت تهران با اختصاص اعتباری بالغ بر 260 میلیون یورو با احداث واحد افزایش کیفیت بنزین(CCR) نیاز این کلانشهر و بخش اعظمی از کشور را به سوخت پاک مرتفع خواهد نمود. پروژه ای که با تکیه بر ساخت داخل و استفاده از توان داخلی تا کنون بیش از 40درصد پیشرفت داشته است.
سنگدوینی در خصوص دلایل اصلی آلودگی کلان‌شهرها گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی کلان‌شهرها از جمله تهران کیفیت خودروها است.وی با تاکید بر استاندارد سازی خودرو ها و بهبود ناوگان حمل و نقل شهری تاکید کرد: لازم است خودروها و سوخت آنها در کشور استاندارد شود. باید سازمان حفاظت از محیط زیست از دست اندرکاران و متولیان امر بخواهد جهت رفع این معظل به صورت هم گام و یکپارچه اقدام نمایند. بهره مندی از هوای پاک حق عموم شهروندان است

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.