ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

رئیسی: صنعت نفت ظرفیت زیادی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان دارد

  • 25 اردیبهشت 1401
  • 13:40
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1879 بازدید
  • Article Rating
رئیسی: صنعت نفت ظرفیت زیادی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان دارد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دوشنبه ٢۶ اردیبهشت در بازدید از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در صنعت نفت کشور اقدامات خوبی در راستای ارتقای فعالیت‌های فناوری‌پایه و علم‌پایه دنبال می‌شود، گفت:

شرکت‌های فعال در عرصه صنعت نفت اقداماتی را در این راستا آغاز کرده‌اند که باید این روند سرعت بیشتری بگیرد.

در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند به ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و ارتقای ظرفیت‌های صادراتی کشور منتج شود.

 اگر دانایی‌ها و دانش ضمیمه توانمندی‌ها شود، می‌توان کار قابل ارائه در بازارهای داخل و خارج ارائه کرد.

 از همه دست‌اندرکاران، وزیر نفت و شرکت‌هایی که فعالانه در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات‌شان را عرضه کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی بیشتری در این صنعت باشیم.

 گزارش‌هایی که به بنده رسیده و گفت‌وگوهایی که در جریان این بازدید با مسئولان غرفه‌ها داشتم، حاکی از آن است که پیشرفت خوبی به ویژه در عرصه کیفی صورت گرفته است و این موضوع، آینده بسیار روشنی را نوید می‌دهد.

 جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم صادرکننده نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در جهان است؛ متخصصان کشورمان در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اینکه ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند، بسیار مایه خوشحالی و امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا شود.

در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند از سویی به ایجاد اشتغال به خصوص در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و از سوی دیگر به ظرفیت‌های صادراتی کشور را ارتقا دهد. متوقف شدن در وضعیت فعلی و غفلت از توسعه‌های کمی و کیفی خطاست

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.