جمعه 31 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

پالایشگاه تبریز لوح تقدیرمراسم یادبود 14 هزار شهید کارگر را دریافت کرد

  • 18 اردیبهشت 1398
  • 08:19
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3653 بازدید
  • Article Rating
پالایشگاه تبریز لوح تقدیرمراسم یادبود 14 هزار شهید کارگر را دریافت کرد

مدیر عامل پالایشگاه تبریز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگر به دلیل فعالیت های این شرکت در راستای خودکفایی و رونق تولید از طرف فرمانده بسیج کارگری استان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این خصوص  گفت: در طی هشت سال دفاع مقدس 17 مورد بمباران موثر پالایشگاه تبریز توسط هواپیماهای بعثی این شرکت 31 شهید و 121 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
غلامرضا باقری دیزج با بیان اینکه کارگران در جریان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی تاثیر بسزایی داشتند اضافه کرد: برون رفت از چالش‌های اقتصادی در هشت سال دفاع مقدس جز با همت تلاشگران در دو سنگر تولید و مبارزه علیه باطل ممکن نبود.
وی با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، افزود: رونق تولید و برون رفت از تنگنا‌های اقتصادی مسئله مهم و اساسی امروز کشور است که این مهم جز با توجه به سرمایه های انسانی و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت آنان میسر نخواهد شد.
باقری با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای خودكفايي و ساخت داخل گفت: واحد پشتيباني ساخت داخل (کمیته خودکفایی) شركت پالايش نفت تبریز  از سال  1363  و در بحبوحه جنگ تحمیلی و به منظور اینکه بتوان تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه را در کوتاهترین فرصت و با کمترین هزینه، تامین کند تا تضمین کننده تداوم عملیات شرکت باشد، آغاز بکار کرده است .
وی ادامه داد: با تلاش وهمت متخصصان و كارشناسان داخلی، 90 درصد قطعات و تجهيزات مکانیکی و دوار مورد نياز  پالايشگاه تبریز  از طریق ساخت داخل تامین می گردد . 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریزافزود: در راستاي مقابله با انحصار طلبي ، تحريم زدايي دشمنان ايران اسلامي، در طی 20 سال گذشته، اين شركت به دست توانمند كارشناسان خود توانسته است تجهيزات مهم و ارزشمندي را به صورت بومي درآورده و سود صرفه ای بیش از 350 میلیارد تومان (به طور متوسط سالیانه بین 15 تا 30 میلیارد تومان) عاید شرکت نماید.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سال هاي آتي تمام تجهيزات پالايشگاه تبریز در داخل توليد شود تا ضمن كاهش مصارف ارزي ، ‌وابستگي به خارج از كشور را به صفر برسانيم.
باقری اظهار داشت: واحد  خودكفايي و ساخت شركت پالايش نفت تبریز از سالهاي پيشين  به كمك متخصصان خود موفق به ساخت قطعات يدكي ماشين آلات دوار نظيرتلمبه، توربين، كمپرسور، گير باكس، مكنده و دمنده و نيزاقلام ديگري نظير دمپرهاي كوره، برنرها ،كنترل ولوها،كولرهاي هوائي ، مبدلهاي حرارتي شده  كه با تهيه نقشه از طريق مهندسي معكوس انجام پذيرفته و مورد استفاده  قرار گرفته است.
 

 

منبع : روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.